„Alter ego”

Alter Ego

W każdym z nas istnieją dwie osoby,
Ja sobie znany i Ja zupełnie obcy.
Pierwsze Ja doskonale rozumiem,
nawet momentami lubię.
Drugie Ja wyłania się niespodziewanie
z przypływem złości.

Zawsze zdumiewa to drugie Ja
pierwsze Ja, które raczej spokojnie
woli egzystować.
Drugie Ja skłonne ryzykować,
w momencie gdy powinno
zachować się jak pierwsze
– rozumnie.

Dwoistości ciągle przeciwstawnie
żyją w mojej głowie
nierozerwalnie jak bliźniaki syjamskie.
Pierwsze Ja pracuje na cały etat
nieprzerwanie dwadzieścia cztery
na dwadzieścia cztery.
Drugie Ja leniwie budzi się,
tylko podczas ogromnego wzburzenia.

Moje dwoistości dogadują się
bezsłownie, zupełnie i ciągle.
Pierwsze i drugie Ja składają się
na moją osobowość, tak jednoznaczną
dla innych, tak różną dla mnie.

3 uwagi do wpisu “„Alter ego”

  1. Jak lustrzane odbicie – dwie osobowości – jedno życie.
    Moje pierwsze wesołe – spontaniczne.
    Drugie w rozterkach zagubione – odpychane.
    Człowiek jeden, ale jak inny – niezrozumiały, dziwny.

    Wciąż nurtuje pytanie – co jest hamulcem, co motorem
    napędzającym nieustannie?

    Znasz odpowiedź? Ja znam:))) Pozdrawiam w tej złożonej postaci:).

  2. 🙂 fajna miniaturka 🙂 jeśli mam za dużo do przekazania, to wtedy powstaje zamiast wiersza „proza wersyfikowana”, która również według mnie ma swój urok 🙂 dziękuję

  3. uczucia tego świata łączą – najczęściej cierpienie, ale ludzie o tym niechętnie mówią – dobrze, że są wiersze, wierszyki:)

Skomentuj

